Handelsbetingelser
Personoplysninger
Behandling af personoplysninger og samtykke. Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, giver du samtidig samtykke til, at vi må kontakte dig pr. e-mail med nyhedsbreve og tilbud. Vi behandler din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på denbraendteboenne@gmail.com og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.
Behandling af personoplysninger og opfyldelse af bestilling. I forbindelse med dit køb hos denbrændtebønne.dk har du indtastet en række personoplysninger:
Dit navn / firmanavn
Din adresse
Din e-mailadresse
Dit telefonnummer CVR-nummer
Dine betalingsoplysninger
Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspeditionen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen. Regnskabsmateriale skal, ifølge lovgivningen, gemmes i 5 år. Herefter bliver oplysningerne slettet.
Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, med henblik på levering af dine indkøb.
Datasikkerhed uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til:
Den Brændte Bønne CVR: 36210044
E-mail: denbraendteboenne@gmail.com
Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.
Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.
Cookies
Denne hjemmeside anvender cookies En cookie er en lille tekstfil/pixel der lagres på din computer el. tilsvarende for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies og de kan ikke indeholde virus.
Sådan sletter eller blokerer du for cookies http://minecookies.org/cookiehandtering
Formål med cookies på vores website:
At gemme dine indstillinger, trafikmåling og statistik samt målretning og frekvensstyring af annoncering.
Hjemmesiden anvender cookies fra følgende tredjeparter:
Google Adwords, Google Analytics samt Facebook.
Firmainfo
Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig som kunde og Den Brændte Bønne.
Ordrer
Alle ordrer bekræftes automatisk (pr e-mail), og du vil indenfor max 24 timer på hverdage modtage besked pr e-mail, hvis der skulle være problemer med levering (restordrer / udsolgte artikler).Du kan altid følge din ordre-status, ved at følge det link, der er angivet i din ordrebekræftelse, eller ved at gå ind på din medlemskonto.
Betaling
Ordrer kan betales med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard og Mobilepay, hvilket også ses af grafikken nederst på hjemmesiden. Den Brændte Bønne anvender en betalings-gateway fra Onpay. Kommunikationen med denne betalingsløsning er testet af PBS. Alle kortdata sendes krypteret. Hvis vi ikke er i stand til at levere hele ordren, kan vi reducere din betaling til den nye ordretotal. Vi kan derimod ikke øge beløbet, såfremt du ønsker at tilføje en eller flere vareliner
Levering
Vi afsender normalt samme dag vi registrerer din indbetaling. Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, vil ordren dog først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering.
Returnering
Idet der udelukkende sælges friskristet kaffe hos Den Brændte Bønne, som hurtigt mister sin værdi kva. friskheden, er der ikke en decideret returret. Skulle der dog være sket en fejlleverance eller beskadigelse, er det naturligvis noget vi vil tage os af og du bedes i første omgang kontakte os på email eller telefon. Herefter kan det komme på tale med en returnering til:
Den Brændte Bønne
Bakkely 15 8541 Skødstrup
Det er vigtigt, at du sender varen som pakkepost, så det er muligt for dig at spore pakken. Gem derfor din kvittering for afsendelse, fx trackingnummer. Du skal selv betale for udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Print fortrydelsesskemaet og vedlæg det i pakken, så vi kan mindske behandlingstiden. Hvis du ikke har mulighed for at printe, så vedlæg en seddel med dit fulde navn, telefonnummer og ordrenummer.
Reklamation & garanti
Hvis varen er defekt ved ankomsten skal den sendes retur til os senest én (1) uge efter modtagelsen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, men vi forbeholder os retten til at afvikle en reklamation ved at udbetale varens købspris. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, hiv da fat i os hurtigst muligt på telefon eller email.
Abonnementsvilkår
Aftalen
Ved Abonnementsaftalen forstås aftale mellem kunden og Den Brændte Bønne (efterfølgende DBB), Bakkely 15, 8541 Skødstrup CVR: 36210044 ved bestilling af et abonnement, og hertil hørende abonnementsvilkår.
Abonnementsaftalen er en aftale om løbende levering af en nærmere bestemt vare.
Abonnementsaftalen gennemføres ved at følge beskrivelsen for de almindelige forretningsbetingelser. Afvigelser fra de almindelige forretningsbetingelser med hensyn til bestilling, betaling og levering fremgår af disse abonnementsvilkår. Ligeledes gælder de almindelige forretningsbetingelsers bestemmelser vedrørende returret, reklamation og persondatapolitik.
DBB oplyser ved varens specifikke produktside abonnementstypen, binding og opsigelsesvarsler.
Varen
Varens karakter følger af nærmere aftale mellem kunden og DBB og er defineret ud fra den bestilte vares specifikke produktside og oplysninger givet herved.
Levering
Levering af friskristet kaffe efter Abonnementsaftalen sker løbende (i dette tilfælde hver måned) ud fra de nærmere specifikationer ved produktets specifikke underside. Ved leveringstidspunktet tages der forbehold for, at der kan ske afvigelser i det regelmæssige leveringstidspunkt, såfremt der forekommer helligdage eller lignende dage, hvor levering ikke kan finde sted. Levering kan derfor finde sted med den sædvanlige leveringstid for enkeltkøb regnet fra tidspunktet, hvor levering skulle have fundet sted.
Kunden har ansvaret for, at der er oplyst korrekt leveringsadresse, og pligt til at oplyse om ændringer i leveringsadressen.
Varighed
Abonnementsaftalen løber indtil kunden eller DBB gør brug af sin opsigelsesret.
Bindingsperiode
Kunden binder sig for en periode af seks måneder ved oprettelse af Abonnementsaftalen.
DBB forbeholder sig retten til at opsige Abonnementsaftalen på ethvert tidspunkt efter tidspunktet for aftalens indgåelse.
Opsigelsesvarsel
Kunden og Den Brændte Bønne har ret til at opsige Abonnementsaftalen med en måneds varsel til udløbet af en måned.
Kunden har således mulighed for at opsige Abonnementsaftalen med en måneds varsel til udløbet af en måned, når der gået fem måneder efter aftalens indgåelse.
Betaling
Abonnementsaftalen betales løbende med et fast beløb, der er nærmere specificeret i den nærmere aftale mellem kunden og DBB. Betalingsgebyrer er ikke inkluderet i prisen. Kunden forpligter sig til at foretage den pågældende betaling under hele Abonnementssaftalens løbetid.
Ved tegning af Abonnementsaftalen gives der fra kundens side tilladelse til, at DBB gør brug af kundens kortdata for at gennemføre den løbende betaling.
Betalingen gennemføres ved levering af varen, hvortil kunden vil modtage en kvittering pr. e-mail for betaling og levering. Betaling finder kun sted efter kundens indledende accept af Abonnementsaftalen.
Pris
Prisen på Abonnementsaftalen følger af den endelige side for bestilling af varer via fakturaen.
Sker der ændringer i Abonnementsaftalens vilkår omkring pris har dette virkning fra den første betaling efter udløbet af fristen som er løbende måned plus en måned
Etablering
Ved tegning af Abonnementsaftalen kan kunden blive pålagt etableringsomkostninger.
Etableringsomkostninger vil være oplyst i den nærmere aftale mellem kunden og DBB.
Kortdata
Der benyttes SSL-kryptering ved behandling af kortoplysninger. DBB logger ikke kundens korts kontrolcifre efter første betaling.
Fornyelse og sletning af kortdata
Ønsker kunden at oplyse ny kortdata til brug af betaling af Abonnementsaftalen sker dette ved at foretage ændringerne på kundens specifikke underside. Sletning af kortdata sker automatisk ved kundens opsigelse af Abonnementet, ved kundens tilkendegivelse af ønske om at få slettet kortoplysningerne eller ved at kunden selv sletter disse på kundens specifikke underside.
Ændring af vilkår
Misligholdelse
DBB har ret til at hæve Abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning, hvis der foreligger misligholdelse fra kundens side. Af hensyn til tabsbegræningspligten mellem kunden og DBB har DBB ligeledes en ret til at hæve Abonnementsaftalen, hvis misligholdelse af Abonnementsaftalen er forventelig ved, at der foreligger praktisk umulighed for levering af varen.
Der foreligger praktisk umulighed for levering af varen, hvis der er tale om ophør af salg af varen eller der er sket manglende leverance fra leverandører til DBB.
DBB har i umiddelbar forlængelse af en reklamation ret til at gøre forsøg på at afhjælpe misligholdelse af Abonnementsaftalen. Afhjælpes misligholdelsen ikke derefter, eller gives der ikke tilkendegivelse om videre årsag til en udvidet frist til afhjælpning, har kunden ret til at hæve Abonnementsaftalen.
Misligholdelse foreligger:
· Ved manglende præstation af parters ydelser i sin helhed, herunder manglende eller mangelfuld præstation.
· Ved for sen præstation af parters ydelser. Kunden har syv dages løbetid til at præstere fra forfaldsdatoen specificeret i den nærmere aftale mellem kunden og Den Brændte Bønne.